La música anuncia la Festa: Dia dels Músics d'Alcoi
- joventutalcoi

- Apr 21
- 2 min de lectura
Hi ha moments inoblidables que anuncien que la festa ja és ací.
A Alcoi, aquest instant arriba amb el Dia dels Músics, quan la ciutat s'ompli de so, emoció i tradició. La música es convertix en protagonista i l'Himne de Festes marca l'inici dels dies grans en honor a Sant Jordi.
El Dia dels Músics a Alcoi es celebra tradicionalment el 21 d'abril, com la vespra oficial de les Festes de Moros i Cristians en honor a Sant Jordi.
És una jornada festiva centrada en la música, amb una cercavila de bandes i l'emotiu Himne de Festes en la Plaça d'Espanya

Aquest any 2026, l'acte tindrà lloc el divendres 24 d'abril de 2026, a partir de les 19.30 hores, quan diverses bandes de música d'Alcoi i de la província desfilaran pels carrers cèntrics de la ciutat, tocant diferents pasdobles i lluint els seus uniformes amb elegància fins a concentrar-se en la Plaça d'Espanya, on tindrà lloc la interpretació conjunta de l'Himne de Festes.
Les corporacions musicals recorreran diferents carrers del centre fins a reunir-se en este emblemàtic espai, creant un dels moments més esperats per músics, els alcoians i visitants. L'acte continuarà amb l'entrada de les banderes i salutacions als càrrecs aportant solemnitat i emoció a este inici musical de les Festes.

Concentrades totes les bandes en la Plaça d'Espanya, és el moment més esperat de la vesprada. Serà quan l'alcalde, conjuntament amb el president de l'ASJ i el Sant Jordiet, entreguen al director José María Valls Satorres la batuta per a dirigir als centenars de músics en la interpretació de l'Himne de Festes. Este instant marca l'inici emocional dels Moros i Cristians i s'ha convertit en una de les tradicions més estimades pels alcoians.
L'Himne de Festes, compost per Gonzalo Barrachina Sellés amb lletra d'Eugenio Moltó, forma part de la identitat musical d'Alcoi i simbolitza el començament dels dies grans dedicats a Sant Jordi.
No és només música.
És tradició.
És emoció compartida.
Perquè quan sona l'Himne…
Alcoi s'emociona.
Alcoi canta.
I la Festa comença
Compartim el vídeo, de Blanca Carbonell Galiana dirigix l'Himne de les Festes de 2024
Fonts:
Associació de Sant Jordi d'Alcoi – Programació oficial
Ajuntament d'Alcoi – Festes de Moros i Cristians
Informació històrica de l'Himne de Festes d'Alcoi
Radio Alcoi






Comentaris